СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА-САДОК) №355

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

на період 2021 - 2025 рр.

ЗМІСТ

ВСТУП………………......................…................3

1. Паспорт Програми розвитку …………….................………….......4

2. SWOT–аналіз діяльності ЗДО №355……..…………….……….7

3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку ЗДО №355………………………………………..………….…….…9

4. Проекти з реалізації завдань програми……………………........11

І. Проект «Здоров’язбережувальне середовище»………………………11

II. Проект «Кадри»……………………………………………………….13

III. Проект «Науково-методичне середовище»…………………………15

IV. Проект «Виховання і розвиток особистості»……………………….17

V. Проект «Соціально-психологічний супровід освітнього

процесу»…………………………………………………………………………20

VI. Проект «Заклад дошкільної освіти єдина РОДИНА»…………….22

VІІ.Проект «Матеріально-технічне забезпечення»……………………24

ВСТУП

Перспективний план розвитку освітньої системи ЗДО визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньої системи ЗДО.

Планування розвитку освітньої системи ЗДО по 2025 рік зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед закладом в нових економічних і соціокультурних умовах міста.

Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу ЗДО, де створені умови для самореалізації кожної особистості.

Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі ЗДО, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.

Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до змінюючих зовнішніх умов прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.

На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.

Програма розвитку ЗДО визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників навчально-виховного процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.

Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості дошкільного закладу, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість навчально-виховного процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників навчальновиховного процесу.

1. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ЗДО №355

НазваПрограма розвитку
Підстава для розробки програмиНеобхідність удосконалення змісту діяльності освітнього закладу
Нормативно-правова база·Освітній процес у закладі дошкільної освіти здійснюється на підставі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), схваленого рішенням колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, протокол від 04.05.2012 №5/2-2 та затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 № 615, постанов Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305 «Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад» (зі змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1204, від 29.07.2015 № 530), від 12.03.2003 № 306 «Про затвердження Положення про навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад», загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад», (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 768), Концепції Національнопатріотичного виховання дітей та молоді, листів Міністерства освіти і науки України від 03.07.2009 №1/9–455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», від 27.09.2010 № 1/9–666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку», від 16.06.16 №1/9-315 «Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році»; наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»; листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 №1.4/18–3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільних навчальних закладах», наказу Міністерства охорони здоров'я України від 24.03.2016 №234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», (зареєстровано в Міністерстві
юстиції України від 14.04.2016№563/28693), власного Статуту.
Розробники ПрограмиЗДО №355
Авторський колективДиректор ЗДО №355 – Сергієва Ірина Борисівна
Учасники програмиТрудовий коллектив ЗДО №355, освітні заклади міста, медичні установи, засоби масової інформації, громадські організації та сім’ї вихованців закладу.
МетаСтворити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності
Завдання- створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в ЗДО; - здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника; - забезпечити якісне управління освітнім процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі; - удосконалити зміст науково-методичної роботи; - розвиток профільного спрямування закладу; - створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик; - оптимізувати роботу з батьками та громадськістю.
Терміни реалізації2021 – 2025 роки
Структура ПрограмиВступ 1. Паспорт Програми. 2. SWOT- аналіз 3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку ЗДО №355 4. Проекти з реалізації завдань Програми
Ресурсне забезпеченняРозробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу.
Загальні характеристикиЗаклад розташовано за адресою: Пр. Байрона, 148-Б, м. Харків, 61096 Кількість вихованців ЗДО №355 - 183 дітей Кількість груп -10, груп із них раннього віку - 2 групи дошкільного віку - 8 груп Мова навчання - українська
Основні етапи реалізації ПрограмиІ етап Організаційно-мобілізаційний – жовтень-грудень 2020 р.: діагностика наявних та виявлення альтернативних ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових), пошук умов для реалізації та виконання Програми. II етап Реалізації програми - 2021-2022 рр. Практична реалізація інноваційних проектів програми; організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій. III етап Аналітико-прогнозуючий – січень –серпень 2025 р. Аналіз результатів впровадження Програми розвитку закладу; визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу.
Проекти з реалізації Програми розвиткуІ. Проект «Здоров’язбережувальне середовище» II.Проект «Кадри» III.Проект «Науково-методичне середовище» IV.Проект «Науково-методичне середовище» V.Проект «Соціально-психологічний супровід освітнього процесу» VI. Проект «Заклад дошкільної освіти єдина РОДИНА» VІІ.Проект «Матеріально-технічне забезпечення»
Очікувані результатиОсновними результатами програми розвитку ЗДО №352 будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема: - створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти; - сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; -підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі; -сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал; -в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі; - раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу -створені сприятливі умови для підвищення науково теоретичної, методичної, практичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів · -буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу; - буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг;
- буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.
Контроль, корекція й оцінювання програмиСистемний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти

Процес SWOT–аналізу на основі діяльності ЗДО №355 формувався за допомогою блоків питань (напрямків діяльності)

Таблиця 1

2. SWOT–аналіз діяльності ЗДО №355

Напрямок діяльностіСильні сторони (Потенційні внутрішні переваги)Слабкі сторони (Потенційні внутрішні недоліки)
Організація освітнього процесу1.Чітке планування освітнього процесу. 2. Широке впровадження ІКТтехнологій в освітню роботу закладу. 90 % педпрацівників володіють комп’ютером. 3.Належний розвиток, навчання, виховання дітей дошкільного віку, підготовка до навчання в школі 4. Належний рівень програмнометодичного забезпечення для успішної організації навчальнього процесу. 5.Гнучкість, диференціація педагогічного процесу . 6.Впровадження в практику роботи інновацій1. Невідповідність матеріальнотехнічної бази сучасним стандартам.
Кадрова політика, управління персоналом1.Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю управління. 2.Належний рівень професійної компетентності персоналу. 3.Моральна і психологічна згуртованість колективу. 4. Чіткість в розподілі та якісне виконання обов’язків.1. Невисокий відсоток (46%) педагогів які мають вищу освіту. 2. Недостатнє бажання педагогів закладу друкувати свої надбання на сторінках періодичних видань.
Маркетинг1.Позитивний імідж ЗДО в м.Харків2. Віддалене розташування закладу від центру
2.Висвітлення інформації про діяльність ЗДО на веб-сайті дошкільного закладу. 3.Участь закладу в інтернет конкурсах.
Інновації1. Активне використання та впровадження педагогами інноваційних та педагогічних технологій в освітній процес.1. Недосконала система саморозвитку педагогів 2. Недостатність фінансування для більш широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтернативних методик
Фінансування1.Стабільність бюджетного фінансування.1.Недостатність коштів на незахищених статтях. 2. Недостатність фінансування для забезпечення стимулюючих виплат педагогам.
Матеріально-технічне забезпечення1.Поетапне відкриття нових груп 2.Оновлення розвивального середовища в ЗДО. 3.Значне покращення санітарних умов. 4.Оновлена на 100% покрівля закладу. 5. Поетапна установка нових прогулянкових майданчиків на території закладу.1. Недостатнє забезпечення комп’ютерною технікою, 2. Не має сучасної протипожежної системи.

3. Мета,завдання,принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку ЗДО№355

Виходячи з SWOT – аналізу діяльності ЗДО №355 ми визначили мету Програми:

Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить якісну освіту дітям та розвиток власної професійної компетентності педагогам.

Завдання Програми:

– забезпечити якісне управління освітнім процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;

– створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в освітньому закладі;

– створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;

– здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника;

– удосконалити зміст науково-методичної роботи;

– оптимізувати роботу з батьками та громадськістю;

– розвиток профільного спрямування закладу;

– створити оптимальні організаційно-педагогічні, санітарно-гігієнічні навчально-методичні і матеріально-технічні умови для сталого функціонування ЗДО;

Напрями діяльності ЗДО №355

Діяльність ЗДО спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвої компетентності вихованців; створення умов для забезпечення наступності між дошкільною ланкою та початковою школою.

Напрями діяльності ЗДО:

– реалізація державної політики в галузі освіти;

– забезпечення фізичного та психічного розвитку дітей;

– розвиток творчих здібностей дітей;

– формування умінь та навичок для навчання в школі, розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості, творчого мислення, потреби і вміння самовдосконалення, формування громадянської позиції, власної гідності, відповідальності за свої дії;

– оновлення змісту, форм і методів виховання і навчання відповідно до вікових особливостей дітей Принципи роботи за Програмою:

– нормативності (у роботі керуватися основними законодавчими та нормативними документами);

– динамічності (передбачає оперативне реагування на зміни в освітньому середовищі);

– комплексності (передбачає рівноцінну реалізацію усіх завдань, які стоять перед дошкільним закладом);

– колективної та особистісної відповідальності за процес і результати діяльності ЗДО;

– рефлексії (на раціональному рівні це надасть можливість конструктивно аналізувати зроблене, на емоційному – зберігати та поглиблювати емоційно-творчу атмосферу в колективі).

Умови реалізації програми:

– Запровадження нових педагогічних та управлінських технологій. – Система постійного відстеження якості надання освітніх послуг.

– Організаційне та функціональне оновлення діяльності методичної служби

Очікувані результати:

– будуть створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;

– буде сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;

– буде сформований морально-духовний розвиток дитини, ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал;

– в дітей будуть сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі;

– будуть раціонально використовуватися освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу;

– будуть створені сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів;

– буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу;

– буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг;

– буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.

4. Проекти з реалізації завдань Програми

І Проект «Здоров’язбережувальне середовище»

Мета проекту – залучення дітей до здорового способу життя в умовах ЗДО та сім’ї, формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів і дітей.

Завдання:

– створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в ЗДО;

– зміцнювати й загартовувати організм дитини;

– сприяти розвитку фізичних якостей;

– поповнити матеріальну базу для роботи з фізичного виховання.

Пріоритети:

- здоров’я дітей

- загартовуючі заходи

- оптимальний руховий режим

Заходи з реалізації проекту:

№ п\пЗміст заходуТермін виконанняВиконавецьОчікуване фінансування
1.Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні методи, альтернативні технології, освітні програми щодо формування здорового способу життя дошкільників.2021-2025Директор, музичний керівникНе потребує
2.Впроваджувати в практику роботи ЗДО оздоровчих технологій.ПостійнопедагогиНе потребує
3.Забезпечувати ЗДО науково-методичною літературою з окресленої проблеми.ПостійноДиректорБатьківські кошти
4.Систематично здійснювати медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей.ПостійноДиректор, старша медична сестраНе потребує
5.Організувати проведення з педагогами соціально-педагогічних, психологічних та валеологічних майстер-класів та тренінгів з метою удосконалення здоров’язберігаючого середовища в ЗДО та в родинах вихованців2021-2025психологНе потребує
6.Запровадити комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під час освітнього пронесу2021-2025ДиректорНе потребує
7.Контролювати відповідність до санітарно-гігієнічних вимог і норм групових приміщень, території ЗДО, спортивного майданчика, приміщення харчоблокуПостійноДиректор, старша медична сестраНе потребує
8.Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного ставлення педагогів до свого здоров'я та здоров'я дітей.ЩорічноДиректорНе потребує
10.Висвітлювати питання формування здорового способу життя на сайті ЗДОЩорічноДиректорНе потребує
11.Поповнити спортивне обладнання для занять з фізкультури.2021-2025ДиректорБатьківські кошти

Очікувані результати:

– покращення рівня фізичної підготовленості дітей дошкільного віку;

– підвищення якісних показників здоров'я дітей дошкільного віку;

– оптимальний рівень сформованості в дітей та педагогів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя;

– поповнення спортивного інвентарю для проведення занять з фізкультури;

– поповнення фізкультурного обладнання як на ігрових майданчиках.

II. Проект «Кадри»

Мета проекту – забезпечення умов для розкриття творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх суб’єктів освітнього процесу.

Завдання: – створити умови для саморозвитку і самореалізації працівників ЗДО;

– удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах ЗДО, так і в системі підвищення кваліфікації;

– підвищувати якість та ефективність освітнього процесу через активне впровадження в практику роботи комп’ютерних технологій.

Пріоритети:

- якісне управління освітнім процесом;

- ефективність освітньої роботи;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Заходи з реалізації проекту:

№ п\пЗміст роботиТермін виконанняВиконавецьОчікуване фінансування (у тис.грн.)
1Моніторинг якості професійної діяльності педагогів ЗДО (введення діагностичних карт, тестування)з 2021-2025ДиректорНе потребує
2Відповідно до освітніх потреб ЗДО забезпечувати проходження курсів підвищення кваліфікації. Ведення зошита самоосвіти педагогів.2021-2025ДиректорБюджетні кошти
3Сприяти забезпеченню ЗДО кадрами з фаховою освітою.2021-2025ДиректорНе потребує
4Укомплектувати ЗДО необхідною комп'ютерною технікою.До 2025 рокуДиректорДопомога меценатів.
5Проводити атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукають до професійного вдосконалення.2021-2025ДиректорНе потребує
6Спонукати педагогів до отримання повної вищої освіти.2021-2025ДиректорНе потребує
7.Впровадження ІКТ технологій в роботу педагогів.2021-2025ДиректорНе потребує

Очікувані результати:

– Високий професійний рівень педагогічних працівників.

– 100% оволодіння педагогами технологіями ІКТ, використання Інтернет ресурсів в професійній діяльності.

– Достатня мотивація праці.

– Позитивні зміни у якісному складі педагогічних кадрів.

– Удосконалення знань про інноваційні методики та технології. – Відсутність яскравих проявів професійного вигорання.

III. Проект «Науково-методичне середовище»

Мета проекту – створити сучасний науково-методичний простір, що забезпечуватиме професійні потреби та запити педагогів у їхньому фаховому розвитку.

Завдання:

– забезпечити цілеспрямований науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних кадрів;

– створити інформаційно-розвивальне середовище в закладі, що забезпечить доступ до інформації споживачам освітніх послуг, забезпечить умови для їх дистанційного навчання;

– удосконалити систему виявлення, систематизації та апробації кращого педагогічного досвіду.

Пріоритети:

– ефективність науково-методичної роботи;

– самоосвіта – індивідуальна робота кожного педагога;

– участь кожного педагогічного працівника у методичній роботі та науково-методичній діяльності.

Заходи з реалізації проекту:

№ п\пЗміст заходуТермін виконанняВиконавецьОчікування фінансування (тис.грн.)
1.Створювати умови для підвищення професійної майстерності та рівня методичної підготовки педагогічних кадрів.ПостійноДиректорНе потребує
2.Реалізовувати науково-методичну проблему зазначену у річному плані роботи ЗДО2021-2025ДиректорНе потребує
3.Своєчасно надавати різноманітні інформаційні послуги та консультації.ПостійноДиректорНе потребує
4.Створювати умови для оволодіння педагогами інноваційними методиками.ПостійноДиректорНе потребує
5.Забезпечувати роботу науково-практичних семінарів з актуальних питань та участь педагогів у них.2021-2025ДиректорНе потребує
6.Вивчати, узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів навчального закладу, матеріали висвітлювати в засобахПостійноДиректор, вихователь-методистНе потребує
масової інформації.
7.Забезпечити змістове наповнення сайту закладу2021-2025ДиректорНе потребує
8.Забезпечити методичний кабінет закладу необхідною методичною літературою, фаховими часописами.2021-2025ДиректорБатьківські кошти
9.Забезпечити умови для ефективної роботи методичних об’єднань і творчих груп педагогів освітнього закладу.2021-2025ДиректорНе потребує
10.Брати участь у фахових конкурсах педагогічної майстерності.ПостійноДиректорНе потребує
11.Створити та постійно поповнювати електронний банк матеріалів передового педагогічного досвіду педагогів закладу та міста.2021-2025ДиректорНе потребує

Очікувані результати:

– покращення умов для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників;

– поширення кращого передового педагогічного досвіду за межі освітнього простору закладу;

IV Проект «Виховання і розвиток особистості дитини»

Мета проекту – забезпечити особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних та фізичних особливостей.

Завдання:

– створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;

– підвищити ефективність ігрової діяльності та пізнавально-гуманітарної роботи;

– здійснювати особистісно-орієнтованого підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;

– надавати кваліфіковану допомогу дитині у формуванні вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;

– створити оновлене матеріально-технічне забезпечення закладу відповідно до вимог часу;

– надавати якісні додаткові освітні послуги (пізнавальний, художній розвиток, хореографія, предметно-практична діяльність).

Пріоритети:

– інтелектуально-пізнавальний, соціально-моральний, мовленнєвий, художньо-естетичний розвиток дошкільника.

Заходи з реалізації проекту:

Зміст роботиТермін виконанняВиконавецьОчікуване фінансування (у тис.грн.)
Інтелектуально-пізнавальний розвиток
1.Поповнювати розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання.По мірі необхідностіПедагогиБатьківські кошти
2.Створити осередок для ігор з водою та піском в групі раннього віку.2021-2025ПедагогиБатьківські кошти
3.Продовжити практику проведення в ЗДО свят та розваг народознавчого спрямування.ЩорічноПедагогиБатьківські кошти
4.Розробити коректурні таблиці відповідно до блочно-тематичного планування2021-2025Директор, педагогиНе потребує
5.Впроваджувати нові форми, методи та засоби роботи для підвищення пізнавальної активності дітей.ПостійноПедагогиНе потребує
6.Використовувати ІКТ у роботі з дітьми дошкільного вікуПостійнопедагогиНе потребує
7.Розробити відеопрезентації, презентації пізнавального характеру відповідно до блочно-тематичного плануванняПостійнопедагогиНе потребує
Соціально моральний розвиток -
1.Розробити картотеку інтегрованих занять для дітей, спрямованих на розвиток родинно-побутової та соціально-комунікативної компетенції2021-2025педагогиНе потребує
2.Розробити дидактичне забезпечення інтегрованих занять спрямованих на розвиток родинно-побутової та соціально-комунікативної компетенції2021-2025педагогиБатьківські кошти
3.Удосконалювати роботу з формування у дошкільників правової культури.2021-2025ДиректорНе потребує
Мовленнєвий розвиток
1.Розробити систему роботи з навчання дітей розповіданню за сюжетними картинами А.М.Богуш «Запрошуємо до розмови».2021-2025педагогиНе потребує
2.Продовжувати впроваджувати в практику роботи з дітьми прийоми мнемотехніки2021-2025ПедагогиНе потребує
3.Поповнити групові осередки портретами видатних письменників, поетів, художників України2021-2025ДиректорБатьківські кошти
Художньо-естетичний розвиток
1.Продовжувати використовувати на заняттях з образотворчої діяльності нетрадиційні техніки зображувальної діяльності.2021-2025Педагогизабезпечення матеріалом батьки
2.Активізувати роботу з ознайомлення дітей із предметами народного декоративно-ужиткового мистецтва.2021-2025ПедагогиНе потребує
3.Оформляти тематичні виставки робіт дітей та батьків.ПостійнопедагогиНе потребує

Очікувані результати:

– розвиток інтелектуальної сфери дошкільників як інтегрованого психічного явища, яке включає ряд пізнавальних процесів;

– інтенсифікація сенсорного, математичного, мовленнєвого, естетичного, соціального розвитку дітей;

– висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в них позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності; – розвиток мовленнєвої, предметно-практичної компетенції.

V Проект «Соціально-психологічний супровід освітнього процесу»

Мета проекту - повноцінний особистісний та інтелектуальний розвиток дітей, захист психічного здоров’я шляхом здійснення психологічної експертизи і діагностики, соціально-психологічної корекції, профілактики, соціальної реабілітації, психологічної просвіти всіх учасників освітнього процесу.

Завдання:

– підвищити ефективність діяльності практичного психолога шляхом використання соціально-педагогічних та психологічних технологій;

– забезпечити якісний психологічний супровід процесу навчання та виховання дітей;

– орієнтувати роботу практичного психолога на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в дитячому середовищі, профілактику девіантної і ризикової поведінки дітей.

Пріоритети:

– побудова освітнього простору на основі принципу гуманізму;

– розробка розвиваючих, корекційних програм навчання та виховання.

Заходи з реалізації проекту:

№ з/пЗміст заходуТермін виконанняВиконавецьОчікуване фінансування (у тис.грн.)
1Запровадження системного проведення соціально-педагогічних та психологічних досліджень щодо актуальних питань розвитку вихованців на різних вікових етапах та виявлення найбільш болючих проблем навчання і вихованняПостійноПрактичний психологНе потребує
2Проведення діагностики готовності дітей до НУШщорічноПрактичний психологНе потребує
3Використання прийому випереджувального навчання при підготовці дітей до НУШ2021-2025Практичний психолог, педагогиНе потребує
4Використання нетрадиційних форм роботи (казкотерапія, піско-терапія) під час адаптаційного періоду дітей в ЗДОпостійноПрактичний психологНе потребує
5Проведення циклу тренінгових занять для колективу закладупостійноПрактичний психологНе потребує
дошкільної освіти «Емоційне благополуччя учасників освітнього процесу»
7Проведення циклу тематичних семінарів «Формування сучасного іміджу сучасного педагога»2021-2025Практичний психологНе потребує
8Подання матеріалів з досвіду роботи в періодичні видання2021-2025Практичний психологНе потребує

Очікувані результати:

– створення особистісної траєкторії розвитку кожної дитини;

– набуття здатності дітьми будувати морально-етичні взаємовідносини з однолітками, виявляти активний пізнавальний інтерес до оточуючого світу;

– неконфліктна адаптація учасників освітнього процесу до суспільних змін, збереження їх психосоматичного здоров'я;

– соціально-педагогічний патронат та психологічний супровід дітей вразливих категорій.

VI Проект «Дошкільний заклад – РОДИНА»

Мета проекту – підвищити авторитет і роль сім’ї у вихованні і соціалізації дітей дошкільного віку, формувати сучасну педагогічну культуру батьків.

Завдання:

– забезпечити участь батьків у формуванні освітньої політики ЗДО;

– підвищувати рівень професійної компетентності педагогічних працівників із питань організації взаємодії закладу і сім’ї;

– підвищувати рівень педагогічної культури батьків;

– реалізовувати навчальну роботу з дітьми на підставі особистісної та соціально орієнтованої моделі спілкування у тріалі «педагог – дитина – батьки».

Пріоритети:

– піднесення на якісно новий рівень роботи педагогічного колективу закладу дошкільної освіти з батьками вихованців

№ з/пЗміст заходуТермін виконанняВиконавецьОчікуване фінансу- вання (у тис.грн.)
1Батьківська конференція «Готовність сім’ї та дитини до навчання в НУШ»2021-2025ДиректорНе потребує
2Діяльність консультативного центру для батьківПротягом рокупедагогиНе потребує
3Залучення батьків до оформлення ландшафтного дизайну території ЗДОЩорічноДиректорБатьківські кошти
4Проведення конкурсів, виставокЩорічноДиректорНе потребує
5.Робота родинної майстерніПостійнопедагогиБатьківські кошти
6.Проведення кулінарних змагань Майстер Шеф «Співоча родина»ЩорічноДиректор, музкерівникБатьківські кошти
7.Залучення батьків до участі в освітньому процесі, розвагах, святахПротягом рокуПедагогиНе потребує
8.«Тато, мама й Я – спортивна сім’я» родина спортивна розвагаЩорічнопедагоги, батькиБатьківські кошти
9.«Ефективне спілкування батьків з дітьми» педагогічні тренінги2021-2025Директор, практичний психологНе потребує
10Пропаганда кращого досвіду сімейного виховання засобами інформаційних ресурсів.2021-2025ДиректорНе потребує

Очікувані результати:

– піднесена на якісно новий рівень робота педагогічного колективу з батьками вихованців;

– належний рівень педагогічної культури батьків;

– зорієнтованість батьків на виховання і розвиток дитини;

– наявність доброзичливої атмосфери між працівниками ЗДО і батьками.

VІІ. Проект «Матеріально-технічне забезпечення»

Мета проекту: забезпечення в ЗДО належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.

Завдання проекту:

– забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних та пожежних вимог безпечні умови для життєдіяльності в закладі;

– провести комплекс енергозберігаючих заходів;

– поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі ЗДО;

– створити сприятливі та комфортні умови для організації освітнього процесу;

Пріоритети проекту: здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази ЗДО з урахуванням нормативних вимог.

№ з/пЗміст заходуТермін виконання
1.Проводити технічний аналіз стану приміщення закладу з метою встановлення реального становища та визначення необхідності проведення ремонтних робітЩороку
2.Провести кронування та спил дерев на території закладу відповідно до актів обстеження.2025 р.
3.Поповнення групових кімнат сучасними меблями2021 – 2025 р.р.
4.Перезаправка вогнегасниківЩороку
5.Продовжити роботу по установці нових прогулянкових майданчиків2021 – 2025 р.р.
6.Провести ремонт по відновленню роботи 6 груп(капітальний ремонт)2021-2025 р.р.

Очікувальні результати:

– відповідність приміщень та території ЗДО сучасним санітарно-гігієнічним, інженерно-технічним та пожежним вимогам умов навчання та життєдіяльності;

– оновлення матеріально-технічної бази ЗДО.

Кiлькiсть переглядiв: 55