Результати рівня розвитку компетенцій дітей дошкільного віку

відповідно до освітніх напрямів Базового компоненту дошкільної освіти за 2021/2022 навчальний рік

за I півріччя

Вікова групаРанній вікМолодший дошк.вікСередній дошк.вікСтарший дошкільний вікЗагальний показник
Група № 5Група № 6Група № 10Група № 8Група № 9Група № 11Група № 1Група № 2Група № 3Група № 4Група № 7Група № 12
Освітній напрям "Особистість дитини71%73%75%79%80%77%87%86%85%88%85%90%82%
Освітній напрям "Дитина у соціумі"65%68%70%70%75%73%79%82%80%82%79%84%76%
Освітній напрям "Дитина в природному довкіллі»64%69%70%70%74%68%88%80%84%88%85%86%78%
Освітній напрям "Дитина у світі мистецтва"66%59%62%64%69%61%81%79%83%70%82%75%71%
Освітній напрям "Гра дитини"59%67%64%74%79%69%84%81%77%88%90%92%77%
Освітній напррям "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі"71%70%69%73%78%70%78%83%80%85%88%90%78%
Освітній напрям "Мовлення дитини"59%61%62%65%72%68%79%80%83%79%81%83%73%
Довідка про результати педагогічного обстеження показників компетенції

Освітня робота з дітьми в закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до вимог оновленого Базового компонента дошкільної освіти України та освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина». Для ефективного всебічного вивчення розвитку компетенції кожної дитини в вересні було проведено діагностування дітей, яке дозволило визначити рівень показників компетенції (знань, умінь і навичок) вихованців закладу дошкільної освіти. З метою проведення цілеспрямованого і повного педагогічного обстеження рівня компетенції відповідно до вимог оновленого Базового компонента дошкільної освіти, оцінювалися досягнення дітей кожної вікової групи за показниками (критеріями) всіх освітніх напрямів. Результати представлені в таблиці.

Середні показники знаходяться в діапазоні достатнього рівня сформованості компетенцій.

Аналіз моніторингових досліджень показав, що необхідно звернути більше уваги вихователям на такі освітні напрями: «Дитина у світі мистецтва», «Мовлення дитини».

Рекомендації вихователям:

· провести обстеження дітей, які не відвідували заклад дошкільної освіти, відповідно до результатів спланувати індивідуальну роботу з ними

· систематично реалізовувати сплановану індивідуальну роботу з дітьми (низького, середнього рівня), застосовувати до них більш диференційований підхід.

· спрямувати освітній процес на досягнення соціально-закріпленого результату (заданої норми, вимог дорозвиненості, навченості та вихованості дитини).

· забезпечити виконання вимог до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відповідно до освітніх напрямів.

· сприяти створенню в грі дитячого співтовариства, налагодженню рольової взаємодії, включенню старшого дошкільника в рольові діалоги;

· задовольняти потребу в ігрових діях;

· допомагати дитині в апробації майбутніх соціальних ролей;

· стримувати недоброзичливі прояви щодо інших, навчати елементарних форм вербалізації власних переживань, опису свого настрою, стану за допомогою гри-пантоміми, пластичних етюдів, казки;

· створювати умови для «психологічного розвантаження» дитини, забезпечувати їй можливість усамітнитися, перепочити від оточення.

Результати рівня розвитку компетенцій дітей відповідно до освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.

Організація освітньо-виховної діяльності з дітьми у закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до статті 22 Закону України «Про дошкільну освіту». Зміст освітньо-виховного процесу в закладі дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році визначався Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні відповідно до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» за новою редакцією та освітньої програми для дітей середнього дошкільного віку «Впевнений старт».

Відповідно до річного плану на 2020/2021 навчальний рік двічі на рік вихователями проводиться діагностика рівня знань дітей по всім віковим групам відповідно до освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.

Результати рівня розвитку компетенцій дітей раннього віку відповідно до освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.
термін оцінюванняОсобистість дитиниДитина в соціуміДитина у природному довкілліДитина в світі культуриГра дитиниДитина в сенсорно-пізнавальному просторіМовлення дитиниЗагальний показник
вересень38%42%45%51%62%62%24%46%
березень63%86%88%86%89%83%59%79%
Динаміка25%44%43%35%27%21%35%33%
Узагальнені результати рівня розвитку компетенцій дітей старшого дошкільного віку відповідно до освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) за 2020/2021 н.р.
термін оцінюванняОсобистість дитиниДитина в соціуміДитина у природному довкілліДитина в світі культуриГра дитиниДитина в сенсорно-пізнавальному просторіМовлення дитиниЗагальний показник
жовтень63%61%57%54%53%58%53%57%
березень83%81%73%63%80%73%61%73%
Динаміка20%20%16%9%27%15%8%16%

Дані результати свідчать про те, що робота ведеться на достатньому рівні. Середні показники динаміки росту рівня компетенцій дітей цього віку свідчать про те, що уявлення та навички дітей сформувалися раніше і більш закріплювалися на даному етапі, адже загальний показник рівня компетенцій дітей досить високий. Вихователями здійснювалось виховання і навчання, орієнтуючись на конкретну особистість, проводилося об’єднання дітей в групи за інтересами, здібностями, через різноманітні матеріали, посібники, атрибути педагоги заохочували дошкільників до досліджень, випробування власних ідей. У дошкільників сформовані уміння, навички до навчання у школі.

Узагальнюючи результати моніторингового дослідження вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, можна зробити наступні висновки:

1. Проблеми, з якими довелось зіткнутись вихователям під час реалізації освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»: більшість вихователів зазначили проблеми матеріально-технічного (76%) та навчально-методичного забезпечення (53%), відсутність системності та цілісності в організації освітньо-виховного процесу (8%).

2. Із семи ліній розвитку дошкільника, виділених Базовим компонентом дошкільної освіти України, найбільш сформованою є лінія особистості дітей та її фізичного розвитку. У 90% дітей сформована компетентність ціннісного ставлення до власного здоров’я, найменший показник – мовлення дитини.

На наступний рік педагогам слід і надалі створювати сприятливі умови для формування показників розвитку компетентності особистості, а саме: фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, художньо-естетичної, творчої активності у всіх сферах життєдіяльності. При цьому система професійних умінь педагога повинна забезпечувати реальне та успішне входження дитини в складну життєву дійсність, створювати лагідний режим цього входження.

При плануванні та проведенні освітньо-виховної роботи з дітьми концептуальним напрямом в роботі повинен бути особистісно-орієнтований та диференційований підхід до дітей, який виявлятиметься в умінні вихователя:

· створювати сприятливу психологічну атмосферу в групі, більше уваги приділяти психологічним аспектам підготовки до школи;

· встановлювати емоційне спілкування з дорослими та однолітками;

· розвивати вміння відтворювати знання в життєво-практичних ситуаціях;

· формувати схильність до творчості, винахідництва, прагнення відійти від шаблону, зразка, зробити по-своєму;

· формувати самостійність, впевненість, спостережливість, допитливість.

Кiлькiсть переглядiв: 43