Безпека

Абсолютно виключити фізичне і психічне насильство над дітьми.

Спостерігати, помічати і повідомляти, при необхідності, лікарю, медичній сестрі про зміни у стані здоров'я дитини.

Знати скільки дітей у групі. Хто з дітей де знаходиться - у медичного персоналу, на занятті у фахівця чи вузького спеціаліста, на занятті у гуртку тощо.

Ні за яких обставин не залишати дітей без нагляду.

Спілкування

Необхідно запам'ятати відразу всіх дітей, звертатися до кожної дитини по імені (краще так, як звертаються удома).

Бути артисткою, застосовувати: посмішку, жести, інтонацію, виразний погляд, силу голосу. Усі емоції мають бути щирі.

Бути цікавою дітям. Мати у своєму арсеналі і постійно поповнювати: 3-4 вірші, пісеньки, казка, гра, потішки, прислів'я; варіанти ручної і особистої умілості: орігамі, пальчикова гімнастика, музично-ритмічні рухи, ліплення тощо за віком дітей.

Усі вимоги до дітей проговорювати без посмішки, формулювати зрозуміло і точно, контролювати виконання.

Пояснювати свої дії та дії інших, залучати дітей до пояснень, міркувань про вчинки.

Залучати дітей до посильної допомоги собі, один одному, помічникові вихователя ("чарівні" слова обов'язкові).

Хвалити дитину за хороші вчинки: словом при всіх дітях або значимих для дитини дорослих, дотиком, посмішкою, особливою прихильністю до дитини, спільною грою з дитиною, сюрпризом тощо.

Завжди піднімати авторитет батьків (- Мама зв'язала кофтину? Вона майстриня!).

Щиро цікавитися життям дитини поза дитячим садком (у розвитку). Упізнавати оточення дитини. Конфіденційна інформація про сім'ю не підлягає розголошуванню або обговоренню з ким-небудь, особливо в присутності дитини, окрім інформації, приховання якої може шкодити дитині.

Впродовж дня кожна дитина повинна отримати «порцію» позитивної уваги педагога.

Увечері зацікавити дітей якоюсь цікавою діяльністю на завтра, прощатися з дітьми тепло, по-домашньому («Приходь завтра, обов'язково!», «Ми тебе будемо чекати», «Без тебе нам нецікаво», «Завтра будемо малювати» та інше).

Поради молодому вихователю щодо якісної підготовки до заняття

1. Опрацюйте розділ програми, який потрібно реалізувати на занятті.

2. Сформулюйте мету заняття (виховну, розливальну, навчальну), усвідомте, чого б хотіли досягти у результаті проведення.

3. Завжди опирайтеся на рівень розвитку дітей групи, враховуйте їх інтереси, можливості.

4. Доберіть найоптимальніші методи і прийоми для цього матеріалу і для конкретних дітей.

5. Зіставте обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюйте свої дії на занятті.

6. Продумайте структуру заняття і зафіксуйте все у плані-конспекті.

7. Підготуйте наочно-дидактичні посібники, продумайте над їх розміщенням у групі.

8. Підготуйте сюрпризи для дітей, запасні варіанти на випадок непередбачуваних обставин.

9. Запитайте у себе: „Я готова до заняття?”

Основні педагогічні заповіді вихователя

1. Люби дітей. Захисти їх любов’ю і правдою.

2. Не нашкодь.

3. Шукай у дітях тільки добре.

4. Навчи дітей думати і любити.

5. Виховуй без примусу.

6. Кожного дня давай дитині щось нове і цікаве.

7. Будь дитині другом, сприяй розвитку і самовдосконаленню.

8. Виховуй, дотримуючись принципу природо відповідності.

9. Умій вибирати найефективніші методи роботи з дітьми.

Кiлькiсть переглядiв: 786